你牙齿里有棵青菜

万法皆空,因果不空
Lady & Bird Lady & Bird
Suicide Is Painless - Lady & Bird

多愁善感者慎听!

有人说人会死三次,第一次是他断气的时候,从生物学上他死了;第二次是他下葬的时候,人们来参加他的葬礼,怀念他的一生,然后在社会上他死了,不再会有他的位置;第三次是最后一个记得他的人把他忘记的时候,那时候他才真的死了。——江南《龙族》

如果说听打雷的歌会致郁,那么听Lady & Bird的歌会自杀~

听L&B的第一首歌是《La Ballade Of Lady & Bird》,被变调童声的对话式演绎而惊艳,也被吓到,有一种压迫无助感让人失落不安又有着平心静气的坦然~今日分享的是这支乐队的另一首更为有名的歌,音乐响起的时候感觉被温暖阳光拥抱的感觉,吉他拨弦平缓的曲调简单的和声让你感受着世界的美好和苍白~到底怎样才算真的活着?最悲哀的莫过于走过一生,你成为了可有可无的人,没人记得~

Suicide Is Painless               Lady & Bird

Through early morning fog I see
透过清晨弥漫的薄雾
The visions of the things to be
我看到了心中浮现过的愿景
The pains that are withheld from me
那些无法表达的痛苦
I realise and I can see
我意识到并能感觉到
That suicide is painless
自杀是毫无痛苦可言

It brings on many changes
它能给你带来许许多多的变数
And I can take or leave it if I please
我如果愿意,我能够在得与失之间游刃有余
The game of life is hard to play
生命的游戏难以如此继续下去
I'm gonna lose it anyway
我无法逃脱那终将失败的结局
But losing cards are some days late
不得不向注定失败的命运低头
So this is all I have to say
除此之外我又能说些什么呢
Suicide is painless
自杀是毫无痛苦可言
It brings on many changes
它能给你带来许许多多的变数
And I can take or leave it if I please
我如果愿意,我能够在得与失之间游刃有余
The sword of time will pierce our skin
时间如利刃般刺破我的皮肤
It doesn't hurt when it begins
当它开始时你并不会感觉痛苦
But as it works its way on in
它一点点的刺向我的身体,穿过我的胸膛
The pain grows stronger watch it grin
痛苦由此愈演愈烈,伤口绽开向我放肆大笑
Suicide is painless
自杀是毫无痛苦可言的
It brings on many changes
它能给你带来许许多多的变数
And I can take or leave it if I please
我如果愿意,我能够在得与失之间游刃有余
A brave man once requested me
曾有位热爱生活的勇者找到我
To answer questions that I keep
让我告诉他那重要的答案
is it to be or not to be
到底是活着还是死去
And I reply oh why ask me ?
我不解的答道“为什么要问我呢”
Suicide is painless
自杀是毫无痛苦可言的
It brings on any changes
它能给你带来许许多多的变数
But I can take or leave it if I please
我如果愿意,我能够在得与失之间游刃有余
And you can do the same thing if you please
如果你愿意你也做同样的事

评论
热度(20)
© 你牙齿里有棵青菜 | Powered by LOFTER