你牙齿里有棵青菜

万法皆空,因果不空
Hurricane Parachute
Hurricane - Parachute

封面的色调美哭~

Parachute是来自美国的一支流行摇滚乐队,主唱的声音随节奏鼓点和空灵的女声背景进入,整首歌假音部分舒畅自如温柔至极~很多时候一张照片就能如飓风般席卷整个回忆,当你不再想起某人某事,你认为自己完全释然放下了,像失忆般你开始拥抱新的生活,但在某个不经意的瞬间一点细微的最无足轻重的事物却触动了你心底的思绪,比如一首歌,一句话,一个似曾相识的眼神,一种独特的走路姿态~回忆汹涌仿佛一切又回到眼前~结尾处男声又在女声背景下淡出,重复的几句歌词仿佛留你一人的呐喊声在空旷的山谷无限回响~

Hurricane          Parachute

Somebody tell me, tell me
谁能告诉我
What I'm feeling
我心之所想
Somebody tell me, tell me
谁能告诉我
What I'm feeling
我心之所想
I'm telling you I went dry
我告诉你我开始变得干燥
I couldn't do it anymore
我不能再这样做了

Tell myself that I was fine
告诉自己,我很好
It was something that I just ignored
这只是我忽略的东西
That I feel a weight lift off
我感觉我在飞
The moment that I saw love through
那一刻我看到了爱
But I guess I fooled myself
但我想我也只是在自己骗自己
Cause I never really wanted to
因为我从未真的想过
Oh I knew that even if I catch you in the dark
我知道即使我在黑暗中抓住你
It would never do
也无济于事
Because it only takes a spark
因为只需要一个火花
I'm standing in the pouring rain
我站在倾盆大雨里
I feel it like a hurricane
我感觉它就像飓风一样
A photograph is all it takes
一张照片就可以席卷一切
But I know I shouldn't let it
但我知道我不该让它发生
And the memory is rising fast
记忆迅速上升
It's seeping into every crack
它渗透每一处裂缝
Oh, funny how it all comes back
有趣的是,这一切都回来了
When you're trying to forget it
当你想要忘记的时候
Here comes the hurricane
飓风就要来了
Somebody tell me
谁能告诉我
How I'm feeling
我心之所想
Here comes the hurricane
飓风就要来了
Oh when I cut you off
当我离开你的时候
It was something that I had to do
那是我必须要做的事
You can try to push it down
你可以试着把它推下来
But it's always gonna follow you
但它会一直跟着你
And, yeah, if you close your eyes
当你闭上眼
It doesn't mean you fell asleep
并不意味着你睡着了
Oh and I could keep you out
我会让你出去
But you're never really gonna leave
当你从未真正离开
Oh I knew that even
我知道
If I kept you in the dark
即使我让你身处黑暗
It would never do
也无济于事
Because it only takes a spark
因为只需要一个火花
I'm standing in the pouring rain
我站在倾盆大雨里
I feel it like a hurricane
我感觉它就像飓风一样
A photograph is all it takes
一张照片就可以席卷一切
But I know I shouldn't let it
但我知道我不该让它发生
And the memory is rising fast
记忆迅速上升
It's seeping into every crack
它渗透到每一处裂痕
Oh funny when it all comes back
有趣的是,一切都回来了
When you're trying to forget it
当你试着去忘记的时候
Here comes the hurricane
飓风就要来了
Somebody tell me, tell me
谁能告诉我
How I'm feeling
我心之所想
Here comes the hurricane
飓风就要来了
Oh everybody knows
所有人都知道
I didn't want it to end
我不想让这一切都结束
Oh everybody knows
所有人都知道
I didn't want it to end
我不想让一切结束
I'm standing in the pouring rain
我站在倾盆大雨里
I feel it like a hurricane
我感觉它就像飓风一样
A photograph is all it takes
一张照片就可以席卷一切
But I know I shouldn't let it
但我知道我不该让它发生
And the memory is rising fast
记忆迅速上升
It's sleeping into every crack
它渗透到每一处裂痕
Oh funny how it all comes back
有趣的是,一切都回来了
When you're trying to forget it
当你试着去忘记的时候
How I'm feeling
我心之所想
I'm feeling like a hurricane
我感觉它就像飓风一样
Somebody tell me, tell me
谁能告诉我
How I'm feeling
我心之所想
Here comes the hurricane
飓风就要来了
Somebody tell me, tell me
谁能告诉我
How I'm feeling
我心之所想
I'm feeling like a hurricane
我感觉它就像飓风一样
Somebody tell me, tell me
谁能告诉我
What I'm feeling
我想的是
Here comes the hurricane
飓风就要来了


评论(1)
热度(8)
© 你牙齿里有棵青菜 | Powered by LOFTER