你牙齿里有棵青菜

万法皆空,因果不空
Above And Beyond Mando Diao
Song For Aberdeen - Mando Diao

同一个故事,续上一首歌《The New Boy》~格斯塔夫为这个故事写了两首歌,这次分享另一首《Song For Aberdeen》,这首歌是以Aberdeen男朋友的视角写的,没有华丽的注释,直接看歌词即可~

故事详情请戳姊妹篇《The New Boy》http://wassupbabe.lofter.com/post/1cfdadc3_7eabb83

P.S.两首歌都有专辑版和现场版,这首是现场版,《The New Boy》我分享的版本是专辑版~喜欢这个故事的朋友可以都听听看~

Song For Aberdeen       Mando Diao

Well I know it must be hard to fall in love with a guy like me
I don't blame you for the choice you made
I just want you to be free
But the pain is never easy
And I know it's not your fault
亲爱的Aberdeen,我知道爱上我是一件很困难的事。你选择离开我也不会怪你,我希望你能解脱。我知道你没做错过任何事,但是我一直被这个病折磨着~

But the rolling stones that hit me
This one knock me to the floor

但滚石击中我,这一次将我狠狠地打倒在地上

She was an alcoholic artist
With too much make up around her eyes
And I never knew her real name
She was a sunbeam wrapped in lies
她的眼妆总是太浓 
她的酒气总是太重 
她的真名也无人知晓 
她是谎言砌成的阳光 
   
But I love her and I'm sorry
And that's all there is to say
It's like a fairy from the ancient time
And I hope it, I hope it stays that way
但我还是爱她,我也对不起她 
我们的生活就好像久远年代里的童话 
我多希望 
我多希望我们就可以永远这样走下去 
   
And when I woke up on your kitchen floor
With a headache made in hell
And the flowers that I gave you
Smiled at me from the window pane
当我醒来时,头痛欲裂,发现自己躺在厨房的地上 
窗台上我送给你的花儿,正朝着我灿烂微笑 
   
Then I thought I must be crazy
Cos I'm feeling kind of good
And then the Satan helpd me up again
It was then I, it was then I understood
那瞬间 我肯定是疯了 
因为我居然觉得有点美好 
当那股恶魔般的力量再次袭来的瞬间 
我终于明白过来 
   
Well I was never meant to be the good boy
I was never meant to go to school
Well it's guys like me who gets somewhere
Cos everybody pity a fool
我从没想过要当好孩子 
我也从没想过要去上学 
但是因为人人都可怜傻瓜 
所以我走到今天这般田地 
   
Now it's pay back for the rainy days
Now it's no more me and you
You see that I got mine and you got yours, babe
Now payback, now it's me against the world
偿债的时候到了 
从此我和你不再是我们 
我过我的,你过你的 
现在我将要 
独自对抗这个世界了 

Babe, it was the last time I forgave you
Babe, it was the last time I forgave you
Babe, it was the last time I forgave you
Oh, it was the last time I forgave you
Aberdeen却说:“亲爱的,这是我最后一次,原谅你。” 

评论
热度(7)
© 你牙齿里有棵青菜 | Powered by LOFTER