你牙齿里有棵青菜

万法皆空,因果不空
I Oughtta Give You A Shot In The Head For Making Me Live In This Dump Shivaree
Goodnight Moon - Shivaree

特别爱迷幻另类的音乐,来来又一发~

Shivaree有点懒散舒适的Folk风格,又带点POP的流行轻松,仔细听还加入些歌特的迷幻意味~稚气,张力,质感,甜美,迷幻,慵懒,颓废配合乐队恰倒好处的节奏,完美的展现了属于他们耐人寻味的音乐线条。

典型昆汀电影《Kill Bill: Vol. 2 》(杀死比尔2)的原声带里选用Shivaree的一首《Goodnight Moon》,来自史上名字超长的专辑《I Oughtta Give You a Shot in the Head for Making Me Live in This Dump》,甜美而颓废感觉让人欲罢不能。大爱昆汀歪瓜裂枣的电影~

Goodnight Moon      Shivaree

There's a nail in the door
门上钉着的钉子
And there's glass on the lawn
草坪上的碎玻璃
Tacks on the floor
地板上的大头钉
And the TV is on
电视仍然开着
And I always sleep with my guns
我总是枕枪入眠

When you're gone
自你离去后
There's a blade by the bed
床边放着刀片
And a phone in my hand
电话紧握在手中
A dog on the floor
狗趴在地板上
And some cash on the nightstand
床头柜上放着些钞票
When I'm all alone the dreaming stops
当我被孤独包围时梦也停下脚步
And I just can't stand
让我无力自拔
What should I do I'm just a little baby
我只是一个可怜的孩子 我又能做些什么
What if the lights go out and maybe
如果光已不再
And then the wind just starts to moan
风才刚刚开始发出呻吟
Outside the door he followed me home
他送我到门外
Well goodnight moon
晚安吧 月亮
I want the sun
我渴望太阳
If it's not here soon
如果不能马上看到太阳
I might be done
我就会倒下
No it won't be too soon 'til I say
但是它不会立刻升起 除非我说
Goodnight moon
晚安吧 月亮
There's a shark in the pool
骗局隐藏在池塘里
And a witch in the tree
丑陋的女人隐藏在树后
A crazy old neighbour and he's been watching me
发疯的老邻居他已经观察我许久
And there's footsteps loud
响亮的脚步声
and strong coming down the hall
从走廊清晰的传来
Something's under the bed
藏在床下的东西
Now it's out in the hedge
它现在已在篱笆的边缘
There's a big black crow sitting on my window ledge
黑色的乌鸦静静坐在我的窗棂
And I hear something scratching through the wall
我听到什么在刮擦着墙壁
Oh what should I do I'm just a little baby
我只是一个可怜的孩子 我又能做些什么
What if the lights go out and maybe
如果光已不再
I just hate to be all alone
或许我只是痛恨彻底的孤独
Outside the door he followed me home
他送我到门外
Now goodnight moon
晚安吧 月亮
I want the sun
我渴望太阳
If it's not here soon
如果它不能现在升起
I might be done
我就会倒下
No it won't be too soon 'til I say
但是它不会立刻升起 除非我说
Goodnight moon
晚安吧 月亮
Well you're up so high
你高不可攀
How can you save me
你怎能拯救我
When the dark comes here
当夜幕降临
Tonight to take me up
今夜请带我离开
The mouth from woke
醒来后的双唇
And into bed where it kisses my face
来到床前亲吻我的脸
And eats my hand
舔舐着我的手
Oh what should I do I'm just a little baby
我只是一个可怜的孩子 我又能做些什么
What if the lights go out and maybe
如果光已不再
And then the wind just starts to moan
风才刚刚开始呻吟
Outside the door he followed me home
他送我到门外
Now goodnight moon
晚安吧 月亮
I want the sun
我渴望太阳
If it's not here soon
如果不能马上看到太阳
I might be done
我就会倒下
No it won't be too soon 'til I say
但是它不会立刻升起 除非我说
Goodnight moon
晚安吧 月亮
No it won't be too soon 'til I say
但是它不会立刻升起 除非我说
Goodnight moon
晚安吧 月亮


评论
热度(17)
© 你牙齿里有棵青菜 | Powered by LOFTER