你牙齿里有棵青菜

万法皆空,因果不空
T2 Trainspotting (Original Motion Picture Soundtrack) Wolf Alice
Silk - Wolf Alice

还记得21年前的《猜火车》吗,永恒的经典在1996年延续至今,作为续集接近片尾部分响起这首歌令人感慨万千~电影里穿插了很多第一部的镜头,难以想象21年后的作品与前一部没有脱节感~向导演和演员致敬!

选择生活,Mark的口才还是那么好,说一堆都跟不上字幕,可是在生活中却又被上帝玩得死死的,我们无法选择父母,无法选择孩子,无法选择爱上谁,无法选择与谁相遇又相离,无法选择和谁一起浪费青春~人生大事十有八九不能选择,后来啊只能选择改变自己的心态慢慢找安全感,人啊总是能在失望中寻找希望,真是了不起~

Choose your future, Veronika. Choose life.

选择你的未来,Veronika,选择人生

Silk            Wolf Alice

You broad shoulders, I'm all in tears
我在你宽阔的肩上泪流满面
You're alive and I still here
活生生的你依然在陪着我
Some half human creature thing
类似半兽人的不明生物
Can you bring life to anything (ahh)
你有复苏的能力吗
(Take this and make it better eventually it died)
(让终究会消逝的事物变好)
If you don't love me, don't tell me
如果你不爱我就别让我知道

I never asked who and I never asked why (such a shame)
我从不问姓名也不问原因(多令人羞愧呀)
Who's fault is that, if it wasn't mom and dad
如果不是父母的错又该怪谁
(Well it must be yours)
(那一定得怪你自己)
Well I have none of that (ooh)
我绝不同意
just looking for a protector
只是在寻找一个保护者
god never reached out in time
上帝从没及时伸出援手
there's love that is a savior
有种爱可以是救星
but that ain't no love of mine
但这份爱与我无关
my Love it kills me slowly
我自己的爱正在缓慢地杀死我
slowly I could die
缓慢得致命
and when she sleeps she hears the blues
当她入睡时总会听到蓝调
sees shades of black and white
还会看见黑白相间的影子
Gotta stay cool you hot hot head
你这个急性子一定要保持冷静
Count to a thousand before you sleep in bed
失眠就数到一千
Read the news, pass the time
看会儿报纸,打发时间
Drink the juice, feeling fine
喝点果汁会感觉好点
Gotta stay cool you hot hot head
你个急性子千万要冷静
Count to a thousand before you sleep in bed
睡不着就数数吧
Read the news, pass the time
看看报纸,打发时间
Drink the juice, feeling fine
喝点果汁会舒服些
(At least you're not boring)
(至少不会觉得无聊)
No one wants to feel you this sad (ooh~)
没人会想要触及这样悲伤的你
just looking for a protector
在寻找一个保护者
god never reached out in time
上帝从没及时伸出援手
there's love that is a savior
爱可以是救星
but that ain't no love of mine
但这份爱与我无关
my Love it kills me slowly
我自己的爱正在缓慢地杀死我
slowly I could die
缓慢得致命
and when she sleeps she hears the blues
当她入睡时总会听到蓝调
sees shades of black and white
还会看见黑白相间的影子
just looking for a protector
只是希望被人保护
god never reached out in time
上帝没及时伸出过援手
there's love that is a savior
有种爱可以是救星
but that ain't no love of mine
但绝不属于我
my Love it kills me slowly
我自己的爱正在缓慢地杀死我
slowly I could die
缓慢得致命
and when she sleeps she hears the blues
当她入睡时总会听到蓝调
sees shades of black and white
还会看见黑白相间的影子


评论
热度(15)
© 你牙齿里有棵青菜 | Powered by LOFTER