你牙齿里有棵青菜

万法皆空,因果不空
Storytone Neil Young
Plastic Flowers (Solo) - Neil Young

民谣摇滚老将抒起情来,也真是感人肺腑~

不得不说,睡前听这首歌真是有种魔力,舒缓的前奏即刻让你疲惫的身体沉降下来,心也会轻得像根羽毛~老杨的声音让这首叙事感很强的歌在脑海里慢动作播放,整个画面都是柔和的色调,没有歇斯底里,相反平静轻柔~好心分手,善始善终,只是故事里遗憾的是,我以为她喜欢我这一类的~

P.S. 封面好评!

Plastic Flowers (Solo)     Neil Young

In the summertime, we met to see a threat
在那夏日时光 我们一同见证危机来临
That came to harm something we both loved
它会伤及我们所爱的一切
And as the hours past, we talked until at last
随着时光流逝 我们争论不休

It came the time to part
最终迎来分手那一刻
I was doing well, and I though she liked my style
我也算善始善终 我自以为她喜欢我这一号
I had no business thinking like that
自然不会想太多
But it lasted quite a while
但至少度过了漫长的时光
I got my promises made, but before the timeless father
我已一一兑现了承诺 但在天父到来之前
I show plastic flowers to Mother Nature's daughter
我把一束塑料花献给了大地的女儿
She held a vase, her misty gaze brought them to life
她手捧花瓶 迷离的眼神让这些花焕发活力
I was amazed, she turned to me with a tear in her eye
我目瞪口呆 她转向我 眼中含泪

We went to give our thanks, along the river banks
我们互致谢意 漫步在河岸边
And watched the water flow as it rolled along
望着水面汩汩流动
She scooped some river sand and held it in her hand
她抓了一把河中的沙粒 紧紧握在手中
And sang a little song
即兴唱起了歌
We saw the water lines, left there from ancient times
我们望着水位线 从古至今一直都在
I watch the sand falling through her fingers
我看到沙子从她指间簌簌滚落
On the shore so dry
滚落在这干枯的岸边
I was doing well, and I though she liked my style
我也算善始善终 我自以为她喜欢我这一号
I had no business feeling like that
自然不会想太多
But it lasted quite a while
但至少度过了漫长的时光
I got my promises made, but before the timeless father
我已一一兑现了承诺 但在天父到来之前
I show plastic flowers to Mother Nature's daughter
我把一束塑料花献给了大地的女儿

评论
热度(5)
© 你牙齿里有棵青菜 | Powered by LOFTER