你牙齿里有棵青菜

万法皆空,因果不空
Broadchurch Ólafur Arnalds
So Close - Ólafur Arnalds

空灵飘渺~古典与流行并融,室内弦乐、钢琴与散漫的电音共冶一炉~这个来自冰岛小镇的音乐家给大家带来了如此惊喜的听觉盛宴~整首歌没有几句词,但却紧紧抓住了你的心,跟着节拍走向深邃,黑暗,神秘,诡异的世界~该曲是2013年英剧《小镇疑云》(封面就是)的片尾曲~

So Close            Ólafur Arnalds

Through dark and light I fight to be
穿过黑暗与光明 我孤自作战
So close
近在咫尺
Shadows and lies mask you from me
你用阴翳与谎言将你掩饰 与我相隔
So close
触手可及
Bathe my skin, the darkness within
黑暗藏匿于心 浸染入皮囊下
So close
息息相关

The war of our lives no one can win
生命之战谁可称王

The missing piece I yearn to find
我渴望寻觅到我内心缺失的一块
So close
贴近心扉
Please clear the anguish from my mind
请让我从痛苦中释然
So close
一步之遥
But when truth of you comes clear
当真相与你一同浮现眼前
So close
咫尺之间
I wish my life had never come here
我愿生命重新来过
So close
微厘之差

Through dark and light I fight to be
穿过黑暗与光明 我孤自作战
So close
近在咫尺
Shadows and lies mask you from me
你用阴翳与谎言将你掩饰与我相隔

评论
热度(16)
© 你牙齿里有棵青菜 | Powered by LOFTER