你牙齿里有棵青菜

万法皆空,因果不空
Traveler Chris McLeod
My Light - Chris McLeod

开头就很出彩,别具一格~听了声音,再看封面,简直两回事!

大胡子脸,小鲜肉嗓,落差有点大~欢快的吉他悠扬的旋律和节奏鼓点让人的心情顿时开朗起来,男声的嗓音有点像Owl City,不知道我是不是一个人~有时候脆弱至极很容易落泪崩溃,但反过头想想自己又如此坚强地走过很多路,挺过了很多煎熬的时光~每个人心底都有着一种信仰一个精神支柱似的存在,是他她它带给你希望和力量~

My Light             Chris McLeod

I woke up
我苏醒
to the rhythm of the winter breeze
在冬日的寒风里
Safe and free
感觉到心安和自在
knowing that you're here with me
因为知道你就在这里陪着我
And in your arms
在你的怀里
I know that nothing could be wrong
无需担忧

In your eyes
在你的眼里
I know I'm right where I belong
我更加清楚自己
And even if the sun's not burning bright
即便没有阳光
I'll be safe by your side
在你身旁我会感到心安
Even if the stars don't shine tonight
即便夜里没有星光
I can see. You're my light
我可以看见,你便是我的希望
Late at night
深夜里
I step inside my writing room
我走进我的书房
All alone
万籁俱寂
I channel all the things you do
我梳理了你所做的一切
I'll write it down
我会把它写下来
into my journal filled with you
我的日记里满满都是你
And write for hours
写了许久
Any little thing that rings of true.
任何一件即使是再小的事都是对的
And even if the sun's not burning bright
即便没有阳光
I'll be safe by your side
在你身旁我仍会感到心安
Even if the stars don't shine tonight
即便夜里没有星光
I can see. You're my light
我可以看见,你便是我的希望
Even in our darker days
甚至在我们那段黑暗的日子里
I know I always have a place that's home
我知道家一直在那里
Someone who believes in me
有一个人一直信任着我
Admires all my deepest dreams
欣赏着我所有内心深处的理想
I know I couldn't do this all alone
我知道没有你我做不成这一切
I can't see
我不知道
exactly what you see in me
事实上你是怎么看我的
Could it be
那可以成吗?
that you're seeing things that I can't see
你看到的我所不能看到的
I'll supply
我会给你
all the pretty things I think you need
所有我认为你所需的漂亮的东西
At least I'll try
至少我会尝试
with simple words and melodies
伴着只言片语和调调
even if the sun's not burning bright
即便没有阳光
I'll be safe by your side
在你身旁我会感到心安
Even if the stars don't shine tonight
即便夜里没有星光
I can see. You're my light
我可以看见,你便是我的希望
even if the sun's not burning bright
即便没有阳光
I'll be safe by your side
在你身旁我会感到心安
Even if the stars don't shine tonight
即便夜里没有星光
I can see. You're my light
我可以看见,你便是我的希望
Light is coming
曦光降临
through my window
透过我的窗户
I know I'll be alright
我知道我会好起来的
Light is coming
曦光降临
through my window
透过我的窗户
I can see my light
我可以看见希望

评论
热度(13)
© 你牙齿里有棵青菜 | Powered by LOFTER