你牙齿里有棵青菜

万法皆空,因果不空
The Shepherd's Dog Iron & Wine
Flightless Bird, American Mouth - Iron & Wine

今日晚安曲,封面的感觉我很喜欢~

莫名其妙想太多后突然听到这首歌有种想哭的冲动~悠扬舒畅的小调,胡子大叔的声音一出就给予了一种温暖,平心静气,释然放下世俗,飘飘然,飞到空中重获自由~

虽说是暮光1的插曲,但是时代太久不记得了~

Flightless Bird, American Mouth         Iron & WineSamuel Beam

I was a quick wet boy
我是一个穷小子
Diving too deep for coins
为了生活苦苦的追寻
All of your street light eyes
城市冰冷的物质眼神
Wide on my plastic toys
肆无忌惮打量我的天真
And when the cops closed the fair
当世界再无公平二字

I cut my long baby hair
我痛心斩断我的幼稚
Stole me a dog-eared map
唯一的路途也已迷失
And called for you everywhere
到处呼唤你的名字

Have I found you?
我是否找到了你?
Flightless bird, jealous, weeping
折翼之鸟 妒忌 振翅
Or lost you?
还是失去了你?
American mouth
自由的宣言
Big pill looming
疯狂的掠夺隐约出现

Now I'm a fat house cat
如今我成为一只变胖了的家猫
Nursing my sore blunt tongue
自顾舔着那肿痛而味觉迟钝的舌头
Watching the warm poison rats
眼看着快被毒死的老鼠
Curl through the wide fence cracks
卷缩着穿过宽栅栏的缝隙
Pissing on magazine photos
在杂志的照片上撒野
Those fishing lures thrown in the cold and clean
将那些鱼饵扔进冰冷而纯净的
Blood of Christ mountain stream
基督山涧的圣洁里

Have I found you?
寻你千百度,可有果?
Flightless bird, grounded bleeding
那些折翼的鸟儿,坠地,血流
Or lost you?
或已永失吾之所爱?
American mouth
自由的宣言
Big pill, stuck going down
愿掠夺伤痛,不再延续...

评论(3)
热度(52)
© 你牙齿里有棵青菜 | Powered by LOFTER